Vi använder cookies för att tillhandahålla våra tjänster och för att visa annonser baserat på intressen.
Vår policy för cookies.

Jag förstår
Kontaktuppgifter

08-466 60 00

antagningen@nackademin.se
Om programmet

Stad: Stockholm

Form: YH-utbildning

Pris: 0 kr

Längd: 1,5 år

Praktik: 20 veckor


Antagningskrav:
Grundläggande behörighet samt lägst betyg Godkänt/E i följande kurser: Svenska B/2, Engelska B/6, kunskaper i sannolikhet, statistik och problemlösning motsvarande Matematik B/2c, eller motsvarande förvärvad kompetens i arbetslivet.
Samt minst 24 månaders dokumenterad yrkeserfarenhet varav minst 12 månader inom något av följande områden: HR, PR, kommunikation, marknadsföring eller försäljning. För att yrkeserfarenheten ska räknas ska arbete ha bedrivits om minst 50 %.

OBS! Tänk på att skicka in kopior på dina originalbetyg, utdrag från t.ex. antagning.se är ej giltiga.

Kurser
Kalendarium
28jun

Antagningsbesked

Du får veta om du blivit antagen eller reservplacerad. Efter antagningsbeskedet har du ca en vecka på dig att svara på om du vill ha din plats eller inte.
15aug

Upprop för utbildningar som startar hösten 2016

22aug

Höstens utbildningar startar!

Fler Events »
Nyhetsbrev

Anmäl dig till Nackademins nyhetsbrev om våra utbildningar!

Mina sidor

Här kan du logga in och se aktuell status på din ansökan!

Logga in
Hur ansöker jag?

Läs mer om hur du ansöker till våra olika utbildningar.

Läs mer
Arbetsplatsen

Marknadskommunikatör Sociala Medier

Hur sticker man ut ur bruset bland 1,3 miljarder användare?

Idag är sociala medier en av företagens viktigaste kommunikationskanaler. De är ständigt närvarande, oftast bara ett tryck bort med mobilen. Det sätter krav på hur kanalerna används och är utformade vilket idag är avgörande för bilden företagen förmedlar. Information och budskap sprids snabbt, vilket öppnar för stora möjligheter om mediet används på rätt vis.

Som Marknadskommunikatör inom Sociala Medier kommer du att använda och utveckla din kreativa sida genom att arbeta strategiskt med text, bild, ljud och film i sociala medier. Allt fler företag har förstått effekten av att kommunicera genom sociala medier. Mediabruset blir allt mer påtagligt och vikten av direktkommunikation med mottagaren har blivit livsavgörande för många företag. Sociala medier är redan idag en stor marknadsföringskanal, vilket ökar kraven på kunskapen i hur kommunikationen inom sociala media ska utformas.

Utbildningen

Under utbildningen ges du de grunder och den verktygslåda du behöver för att bli en slipad kommunikatör bland Twitterkonton, Facebooksidor, Linkedin och bloggar. Fokus kommer också att ligga på hur du med kommunikation och analys kan utveckla ett företags närvaro i sociala medier. Fokus ligger även på hur du blir en viktig spelare i framtagandet av kommunikationsplaner och marknadsföringstrategier där sociala medier har en självklar plats.

Du lär dig behärska de verktyg och applikationer som krävs för att kommunicera både värdeskapande och varumärkesbyggande genom sociala medier. Du får en nödvändig grund för att kunna bemöta kritik på nätet, bedöma vilka kanaler som ger mest effekt, arbeta långsiktigt och strategiskt.

 

I utbildningen ingår bland annat:

  • genomgång av det digitala landskapet
  • hur de sociala medierna fungerar och deras styrkor samt utmaningar
  • kommunikation genom text, bild, rörlig bild och ljud
  • projektarbeten och rapportering
  • strategiskt arbete & webbstrategi
  • grundläggande företagsekonomi och affärskunskap
  • marknadsföring och annonsering i sociala medier

En tredjedels praktik på ett företag i branschen

En tredjedel av utbildningen är förlagd på en verklig arbetsplats genom en LIA-praktik. Där får du under erfaren handledning omsätta teori i praktisk övning för att utveckla, fördjupa och befästa dina lärdomar till kunskap. Där har du också chansen att skaffa värdefulla kontakter och lära känna branschen på ett djupare plan.

Nackademin har vi en unik närhet till anställande företag och du får en mycket relevant kunskap, eftersom näringslivet medverkar i utbildningens innehåll, upplägg och lärande. Genom LIA- praktiken är Nackademin också en självklar rekryteringsbas och våra studenter har gott rykte i branschen.

Sociala medier är en viktig marknadsföringskanal!

I takt med den digitala utvecklingen ökar också användningen av sociala medier markant.Facebook har idag 1,3 miljarder användare, vi twittrar fler än 400 miljoner tweets per dag och chefer från de 500 största företagen i världen finns på Linkedin. Sociala medier har blivit en viktig marknadsföringskanal vilket ökar behovet av kompetens i hur kommunikationen inom sociala medier ska utformas. En marknadskommunikatör inom Sociala Medier har många vägar att välja mellan!

Yrkesroller efter avslutad utbildning:

Efter utbildningen kan du välja att arbeta på ett företag, en kommunikationsbyrå eller en PR-byrå.

–      Marknadskommunikatör inom sociala medier
–      Social media-ansvarig/Social Media Manager
–      Community Manager
–      Social media-redaktör
–      Social media-kommunikatör

Om programmet

Stad: Stockholm
Form: YH-utbildning
Pris: 0 kr
Längd: 1,5 år
Praktik: 20 veckor


Antagningskrav:
Grundläggande behörighet samt lägst betyg Godkänt/E i följande kurser: Svenska B/2, Engelska B/6, kunskaper i sannolikhet, statistik och problemlösning motsvarande Matematik B/2c, eller motsvarande förvärvad kompetens i arbetslivet.
Samt minst 24 månaders dokumenterad yrkeserfarenhet varav minst 12 månader inom något av följande områden: HR, PR, kommunikation, marknadsföring eller försäljning. För att yrkeserfarenheten ska räknas ska arbete ha bedrivits om minst 50 %.

OBS! Tänk på att skicka in kopior på dina originalbetyg, utdrag från t.ex. antagning.se är ej giltiga.

Kurser

Nyheter

Nackademipodden avsnitt 4 – My Brand

NACKADEMIPODDEN. Nu finns det fjärde avsnittet med Nackademipodden att lyssna på! Det senaste avsnittet heter My Brand och handlar om varumärken. Läs mer »

4 lärorika sommaraktiviteter som håller hjärnan i trim

Nu är ljuvliga juni här, då vissa tar examen, vissa tar sommarlov och vissa funderar på vad som väntar i höst. Även om de flesta skolor, högskolor och universitet tar en paus över sommaren är vissa ämnen så spännande att man vill utforska dem över ledigheten också. Här tipsar vi om fyra sommaraktiviteter som kan hålla kunskapslågan brinnande under sommarmånaderna, eller för den delen tända den för första gången! Läs mer »
Se fler nyheter »

Ledningsgruppen

 

Anmäl ditt intresse nedan

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig!

Lös talet i bilden för att gå vidare

* Dessa fält måste fyllas i.