
Position: Marknadsprojektledare
Ort: Stockholm
Sista ansökningsdag: 23/6
Marknadsprojektledare med fokus på webb, kampanjer, SEO och digital analys
Är du intresserad av att arbeta med en av Sveriges mest relevanta och inspirerande utbildningsformer? Välkommen till yrkeshögskolan.
Som Marknadsprojektledare hos oss får du en dynamisk och strategisk roll där du driver marknadsinsatser, digital kommunikation och kampanjarbete. Du arbetar nära både marknadschef, marknadsprojektledare och PR-ansvarig men har självständigt ansvar för planering, genomförande och uppföljning av marknadsprojekt, YH-kampanjer och digitala initiativ.
På Nackademin erbjuder vi yrkeshögskoleutbildningar, onlineutbildningar och företagsutbildningar, vilket gör vår verksamhet både mångsidig och dynamisk. Vi skapar attraktiva utbildningar för framtidens arbetsmarknad.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter:
- Projektledning: Planering, genomförande och uppföljning av marknadsföringskampanjer och digitala projekt.
- Webbansvar: Övergripande ansvar för webbplatsen och säkerställande av korrekt utbildningsinformation, i samarbete med en extern byrå.
- SEO & SEM: Ansvar för optimering av webbplatsen och hantering av digital annonsering, i nära samarbete med vår externa byrå.
- Webbanalys: Övervakning och analys av trafik, användarbeteenden och kampanjresultat via verktyg som Google Analytics, i samråd med vår externa byrå.
- Marknadskampanjarbete: Strategisk och operativ hantering av kampanjer, inklusive målgruppsanalyser, koordinering av digitala annonser och uppföljning av resultat.
- Content marketing: Planering, produktion och publicering av digitalt innehåll såsom nyhetsbrev, sociala medier, blogginlägg och artiklar.
- Eventhantering: Projektledning av mässor, branschdagar och rekryteringskvällar samt säkerställande av effektiv marknadsföring kring event.
- Sociala medier: Bevakning och styrning av kommunikation samt dialoger i sociala medier, inklusive annonsering och kampanjer.
- CRM och utskick: Planering och genomförande av nyhetsbrev samt riktade utskick för att stärka kundrelationer och öka konvertering.
Kvalifikationer
- Högskole- eller yrkeshögskoleutbildning, arbetslivserfarenhet inom marknadsföring, webb, digital analys och projektledning.
- Erfarenhet av SEO, SEM, kampanjplanering och digital analys, gärna i samarbete med externa byråer.
- God förmåga att formulera dig i skrift och skapa engagerande innehåll.
- Kunskap inom webbpubliceringssystem som WordPress, samt erfarenhet av CMS-hantering är meriterande.
- Erfarenhet av kampanjhantering och analysverktyg såsom Google Analytics och sociala medier-annonsering.
- Förmåga att vara strategisk och operativ i marknadsföringsprojekt och kampanjarbete.
- Kunskap i Photoshop, InDesign eller andra grafiska verktyg är ett plus.
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du har ett strategiskt mindset men trivs även med operativa uppgifter och projektledning. Du gillar att ta egna initiativ och har lätt för att bygga relationer och samarbeta med andra.
Är du redo att ta nästa steg och utveckla vår marknadsföring och digitala kommunikation?
Vi ser fram emot din ansökan!
Ansökan
Varaktighet och omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Ansökan
Ansök genom att skicka CV till Katarina Devell, Marknadschef. Katarina.devell@nackademin.se
Skriv ”Marknadsprojektledare” i ämnesraden.
Eventuella frågor besvaras av Katarina Devell, via mail.
Tjänsten kan komma att tillsättas tidigare då intervjuer sker löpande.
Sista ansökningsdag: 2025-06-23
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är Nackademin
Nackademin strävar efter mångfald där våra medarbetares och studenters olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten.
Nackademin är ett utbildningsföretag med över 60 program inom bland annat samhällsbyggnad, IT, kommunikation, elteknik, design, säkerhet, spel och kommunikation. Vi vill genom vår verksamhet vara en aktiv samhällsaktör och jobbar därför kontinuerligt för att kompetensförsörja Sverige genom att tillgodose näringslivets och arbetsmarknadens nuvarande och framtida behov. Nackademin utbildar idag +2500 studenter årligen och har ett 1000-tal företag i våra nätverk.
