Att skapa och hantera BIM-modeller i revit
Kursen, att skapa och hantera BIM-modell med Revit passar såväl dig som redan är i branschen och vill utöka din kompetens, som dig som vill komplettera eller bygga på tidigare studier.
Arkitekt -och byggbranschen står inför en omvälvande digitaliseringsresa som omfattar nya och innovativa digitala arbetssätt. En central kompetens inom denna transformation är Building Information Modeling (BIM). Denna spetskompetens är inte bara viktig utan också nödvändig för att uppnå målen för hållbart och effektivt byggande.
Lär dig skapa och hantera BIM-modeller med Revit
I dag och framåt råder det kompetensbrist inom BIM och där branschen skriker efter kunnig personal. Genom kunskap i BIM kan du optimera din designprocess och skapa en enhetlig digital plattform för samarbete mellan ingenjörer och entreprenörer. BIM kommer att hjälpa dig att minimera fel och problem främst under projektering- och produktionsfasen, även effektiviteten kommer att öka avsevärt, och dina övergripande projektresultat kommer att förbättras.
Genom att investera i BIM-kompetens och integrera det i det dagliga arbetsflödet kommer arkitekter att spela en viktig roll i att forma en mer hållbar och effektiv byggsektor och därmed bidra till att uppnå de globala miljömålen för 2030.
Kursinnehåll
– Teorin bakom byggnadsinformationsmodellering (BIM) och skillnader gentemot traditionell projektering
– BIM som projekteringsmetod för ett ekonomiskt och ekologiskt hållbart byggande
– Parametrisk byggnadsmodellering
– Koppling till andra CAD-program och andra Datafilsformat
– Skapa dokumentation och layout för visning och presentation av byggnadsmodellen enligt svenska byggnormer och standard
– Praktiska övningar i projekteringssamarbete genom s.k. worksharing
Kursens mål
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
– forma, redigera och måttsätta parametriska objekt
– upprätta BIM-modell från givna ingångsdata på byggnad
– upprätta tabeller och förteckningar baserade på modellen
– hantera vyer för redovisning
Så funkar det
Distansutbildningen har ett flexibelt upplägg och 50% studietakt. Utbildningen består av 15 webbmöten. Mellan dessa träffar bedriver du självstudier med verksamhetsnära case. Utbildningen kan med fördel kombineras med befintlig anställning. Samtliga föreläsningar spelas in så du kan ta del av dem under hela utbildningen.
Extra förmånligt pris för dig som är Alumn
Du som är Alumn får 20% rabatt på anmälningsavgiften.
Du betalar endast: 25 000 kr (inkl.moms)
Bokningsvilkor
Så snart vi mottagit din betalning kommer du att få ett bekräftelsemejl. Cirka två veckor innan kursstart får du informationsmejl med schema och webblänkar för att kunna ansluta till webblektionerna.
För privatpersoner tillämpar Nackademin Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Kunden har alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar efter att avtal om tjänsten ingåtts och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Avtalet ingås den dagen då du betalar utbildningen.
För att avboka ditt deltagande, vänligen kontakta oss på foretag@nackademin.se. Vänligen observera att du endast kan avboka inom 14 dagar från det att din betalning har mottagits av Nackademin. Om du vill ångra dig efter kursens start, har du ändå möjlighet att göra det, men detta måste ske senast inom 7 dagar efter kursstart, och i så fall kommer du endast att återbetalas 50% av din ursprungliga betalning.
För företagskunder är köpet bindande vid anmälan till kursen och återbetalning kommer inte att vara tillgänglig.
Kursen kommer att genomföras under förutsättning att det finns tillräckligt många deltagare; i annat fall kommer hela kursavgiften att återbetalas till dig.
Har du några frågor eller funderingar om utbildningen är du varmt välkommen att kontakta oss på foretag@nackademin.se
Utbildningsledare
Startdatum & plats
Preliminär start: våren 23
Distans
Omfattning
8 veckor halvfart
Ansökningsperiod
Stängd
Antagningskrav
31 250 kr. Du som är Alumn får 20% rabatt på anmälningsavgiften. Du betalar endast: 25 000 kr (inkl.moms)