HemKommunikationsutbildningarStärk ditt varumärke i sociala medier - Intensivutbildning
Antagningen

Har du frågor om din ansökan? Vår antagning hjälper dig!

Telefontid: mån-fre kl 10-12

08-466 60 00
antagningen@nackademin.se

Expeditionen

Frågor om allmänna studieärenden och CSN.

08-466 60 00
expeditionen@nackademin.se

Hitta till Nackademin 
Tomtebodavägen 3A, 171 65 Solna

Vi som jobbar på Nackademin

Möt personalen på Nackademin

Overlay link

Kontakt

Hitta till Nackademin i Solna och Uppsala

Overlay link

Solna 5 kurstillfällen

Stärk ditt varumärke i sociala medier – Intensivutbildning

Obs! Denna utbildning startar 15 april 2020. Sista ansökningsdag är den 18 mars 2020.
Utbildningen är under 5 kurstillfällen under perioden 15 april-14 maj.

Hur arbetar du strategiskt med att öka och förbättra din närvaro i sociala medier och hur implementerar du detta operativt i företagets övergripande strategi?
Nackademin har under lång tid bedrivit kvalificerad utbildning inom Kommunikation och IT. I nära samarbete med branschen ser vi ett stort behov av att på ett strategiskt och effektivt sätt kunna planera och genomföra ett företags/organisations marknadskommunikation i sociala medier.

Efter avslutad kurs kan du:

  • Skapa en tydlig social media strategi med ett tydligt syfte och mål kopplat till verksamheten
  • Sätta upp kampanjer i sociala medier och utföra enklare optimering
  • Förstår effekten av företagets närvaro i sociala medier och hur du bör följa upp dina aktiviteter

Till vem riktar sig utbildningen?

  • Små till medelstora företag som sett möjligheter med en social närvaro på sociala kanaler eller vill utveckla det befintliga arbetet
  • Egenföretagare som vill bli bättre på marknadsföring i sociala kanaler
  • Marknads-/kommunikationsavdelningar

Genomförande

En heldag (09.00-17.00) följt av fyra halvdagar (kl. 13.00–17.00) under fem veckor med uppgifter mellan kurstillfällena.

Kursstart: 15 april-14 maj

Upplägg

Kursen har en ”praktisk pedagogik”, där kursdeltagarna utför verklighetsbaserade och aktuella arbetsuppgifter mellan kurstillfällena som är kopplade till sitt företag/organisation.

Kursdeltagarna kommer att ha tillgång till samtligt material under utbildningen samt efter avslutad utbildning.

Kursinnehåll

Stärk ditt varumärke i sociala medier – Intensivutbildning

Tillfälle 1: Sociala mediestrategier (15 april kl 09.00-16.00)

  • Sociala mediers roll i det digitala landskapet och dess betydelse när det gäller att förstärka varumärke
  • Identifiera ditt företags syfte och mål med närvaro i sociala medier
  • Identifiera målgrupper.
  • Mål och mätpunkter (hur, när och varför?). Vilka KPI ska ditt företag fokusera på?
  • Sätta en övergripande Social Media strategi
  • Innehållsplanering

Tillfälle 2: Kampanjstruktur och målgrupper (23 april kl. 13.00-17.00)

  • Facebook Business Manager Introduktion
  • Kampanjstrukturer
  • Olika målgruppers beteenden och hur dessa påverkar kundresan

Tillfälle 3: Annonshantering (29 april kl. 13.00-17.00)

  • Sätta upp och hantera annonser i social medier
  • Optimering dina kampanjer
  • Spårning av mätning av effekter av dina kampanjer

Tillfälle 4: Rapportering och uppföljning (5 maj kl. 13.00-17.00)

  • Analysverktyg av kampanjer i digitala kanaler
  • Sammanställa och utvärdera dina KPI:er

Tillfälle 5: Redovisning av Case (14 maj kl. 13.00-17.00)

  • Redovisning och analys av Case
  • Summering

Förkunskaper

• Baskunskaper inom sociala medier och marknad-/ kommunikationsarbete
• Företagskonto på Facebook

Pris

18 900 kr exkl. moms

Kursstart

15 april 2020.

Utbildare

Frida Åhlén, 28 år och har stor erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring. Har en bakgrund som SEO-konsult, men har fokuserat på Social Media de senaste åren. Frida har både erfarenhet från byråsidan som kundsidan. Driver nu ett eget företag där hon jobbar med medelstora bolag för att öka deras närvaro i sociala medier.

Anmälan

Du anmäler dig till utbildningen genom länken nedan.

Anmäl dig till intensivutbildningen Stärk ditt varumärke i sociala medier – Intensivutbildning
OBS! Sista ansökningsdagen är den 18 mars 2020.

Villkor avanmälan

  • Anmälan är bindande men om deltagare inte kan utnyttja sin utbildningsplats kan den överlåtas till annan person
  • Vid avanmälan tidigare än 30 dagar innan utbildningsstart utgår ingen avgift och full återbetalning till deltagaren
  • Senare än 30 dagar innan utbildningsstart, men inte inom föreskriven ångerfrist om 14 dagar från den dagen utbildningsavtalet ingicks, medför betalningsskyldighet för deltagaren motsvarande 50% av utbildningens avgift
  • Avanmälan efter påbörjad utbildning medför betalningsskyldighet för deltagaren motsvarande 100% av utbildningens avgift

Kontakt

För mer information om utbildningen, vänligen kontakta Jens Grönlund, affärsutvecklingschef på Nackademin: jens.gronlund@nackademin.se

Antagningskrav:

Grundläggande behörighet samt lägst godkänt betyg i:

  • Matematik B/2
  • Programmering A/1

Saknar du behörighet i programmering? Då kan du gå vår preparandkurs i Programmering 1/A.

Urval:

  • Gymnasiebetyg
  • Antagningsprov

Tips på hur du kan förbereda dig inför antagningsprovet inom IT.
Läs mer om urvalsprocessen här.

Anmäl intresse för den här utbildningen!

Fyll i formuläret nedan för mer information!