HemNackademin söker studentrekryteringsadministratörer
Antagningen

Har du frågor om din ansökan? Vår antagning hjälper dig!

Telefontid: mån-fre kl 10-12

08-466 60 00
antagningen@nackademin.se

Expeditionen

Frågor om allmänna studieärenden och CSN.

08-466 60 00
expeditionen@nackademin.se

Hitta till Nackademin 
Tomtebodavägen 3A, 171 65 Solna

Vi som jobbar på Nackademin

Möt personalen på Nackademin

Overlay link

Kontakt

Hitta till Nackademin i Solna och Uppsala

Overlay link

  • Ansök senast 191220
  • Ort Solna

Sök denna tjänst

Studentrekryteringsadministratörer

Vi erbjuder ett varierande arbete på studentrekryteringen, där huvuduppgifterna innebär att ta emot och hantera inkommande ansökningar samt att ha daglig kontakt med de sökande. Detta gör att du blir ett viktigt ansikte utåt för Nackademin och del av vårt grymma antagningsteam! Exempel på förekommande arbetsuppgifter kan vara:

 

  •  Arbete med registrering i vårt antagningssystem
  •  Daglig kontakt via mail och telefon med personer som söker till våra utbildningar
  •  Grundläggande yrkesrådgivning
  •  Delta i och hjälpa till med t.ex. öppet hus, mässdeltagande, tentamenstillfällen och upprop

Personliga egenskaper

De personer vi söker är serviceinriktade och har inställningen att service är en viktig del i den relation vi bygger med våra blivande studenter. För att passa i vårt team tror vi att du är framåt, initiativrik och har en positiv attityd. Då arbetet periodvis kan vara stressigt, är det av största vikt att du känner dig bekväm med att behålla lugnet även i dessa situationer.

Arbetet innebär en hel del administrativa uppgifter, vilket kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett bra sinne för ordning. Vi vill att du känner dig trygg med att inom givna ramar självständigt bedöma hur arbetsuppgifter ska utföras samt utföra dessa på utsatt tid. Tjänsten innebär många kontakter, både interna och externa, därför ser vi som en förutsättning att du är social och duktig på att samarbeta.

Kvalifikationer

  • Gymnasieexamen och mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift
  • God datorvana
  • Erfarenhet från service och/eller kundkontakt
  • Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem är meriterande men inget krav

Varaktighet och omfattning

Tjänsten är en timanställning på behovsbasis, företrädesvis 30-40 timmar i veckan, med tillträde i januari/februari 2020 och avslutas i september 2020. Löneform: Timlön

Ansökan

Skicka CV och personligt brev till Lina Ringqvist Hemlin: Lina.RingqvistHemlin@nackademin.se
Intervjuer sker löpande.

Vi är Nackademin

Nackademin är ett utbildningsföretag med 27 yrkeshögskoleutbildningar inom bland annat områden som bygg, IT, hälsa, teknik, design och kommunikation. Vi vill genom vår verksamhet vara en aktiv samhällsaktör och jobbar därför kontinuerligt för att kompetensförsörja Sverige genom att tillgodose näringslivets och arbetsmarknadens nuvarande och framtida behov. Nackademin startades för drygt 20 år sedan och utbildar idag ca 1 500 studenter årligen och har ett 1000-tal nätverkande arbetsgivare. Våra utbildningar sker i nära samarbete med arbetslivet både när det gäller yrkeshögskoleutbildning, företagsutbildning  eller skräddarsydda utbildningslösningar