HemNu lanseras nya Nackademin.se
Antagningen

Har du frågor om din ansökan? Vår antagning hjälper dig!

08-466 60 00
antagningen@nackademin.se

Expeditionen

Frågor om allmänna studieärenden och CSN.

08-466 60 00
expeditionen@nackademin.se

Vi som jobbar på Nackademin

Möt personalen på Nackademin

Overlay link

Övrigt

Samarbeten, kompetensutveckling och övriga frågor.

Overlay link

Nu lanseras nya Nackademin.se

Vi är stolta över att kunna presentera nya Nackademin.se – som under de senaste månaderna fått en total makeover, med ett helt nytt uttryck, ny design och ny struktur. Vi passade på att ställa tre snabba frågor till Martina Lindgren, marknadschef på Nackademin, om tankarna bakom omtaget.

Berätta om nya nackademin.se!

Vi är supertaggade över att lansera den nya siten som är en väldigt viktig källa till information och inspiration för både studenter och arbetsgivare. Vi fick möjlighet att ta ett omtag både kring struktur och design – vilket alltid är roligt! Jag tycker att den nya siten ännu bättre representerar Nackademins ansikte utåt och visar tydligare vad vi står för, hur man som arbetsgivare kan samarbeta kring Sveriges mest pricksäkra utbildningsform (YH!) och varför man ska välja att utbilda sig hos oss!

Nackademin har varit ett roligt och personligt projekt som legat mig extra varmt om hjärtat. Ända sedan jag själv gick där har jag velat lägga händerna på deras webbplats! Nu speglar den verkligen deras professionalitet, kreativitet och engagemang som yrkeshögskola.
Malin Spindel, frontend-utvecklare på The Generation och tidigare Nackademist

Vad har varit extra viktigt i processen att ta fram en ny sajt?

Fokus har legat på användarvänligheten – att göra siten och den stora mängden information vi har där tillgänglig och lätt att navigera på, oavsett varför man är inne på nackademin se. Vi har varje år fler än 220 000 besökare så vad man letar efter ser såklart väldigt olika ut – oavsett om det är en ny karriär och en utbildning, att anställa en student eller att undersöka möjligheten till samarbete med oss. Vi har valt att fokusera på vissa viktiga delar som t.ex. branschdagar – där våra studenter träffar arbetsgivare – och LIA-perioder, lärande i arbete, där arbetsgivare letar efter studenter att anställa.

Det har varit extra roligt att jobba med Nackademin. De litade på vår kompetens och gav oss stort förtroende inom strategi, design och utveckling redan från start. Det resulterade i ett smidigt samarbete och ett grymt slutresultat.
Anna Szendröi, projektledare på The Generation

Vilken känsla vill ni att man ska få när man besöker nya nackademin.se?

Oj, vilken bra fråga! Inspirerad väljer jag nog ändå. Att välja utbildning är ett stort val som det kräver en del mod och eftertanke. Jag hoppas att all information och alla artiklar med intervjuer och case från våra olika utbildningar, yrkesområden och branscher gör att man blir mer sugen på att ta klivet efter att man varit inne på nackademin.se. Och är man inne på siten i egenskap av arbetsgivare hoppas jag att man blir inspirerad att anställa en av våra studenter eftersom deras kompetens är skräddarsydd för olika roller! avslutar Martina Lindgren.

Nya nackademin.se är framtagen tillsammans med webbyrån The Generation.