HemNackademin söker marknadskoordinator med digitalt CRM-fokus
Antagningen

Har du frågor om din ansökan? Vår antagning hjälper dig!

08-466 60 00
antagningen@nackademin.se

Expeditionen

Frågor om allmänna studieärenden och CSN.

08-466 60 00
expeditionen@nackademin.se

Vi som jobbar på Nackademin

Möt personalen på Nackademin

Overlay link

Övrigt

Samarbeten, kompetensutveckling och övriga frågor.

Overlay link

  • Ansök senast löpande
  • Ort Solna

Sök denna tjänst

Nackademin söker marknadskoordinator med digitalt CRM-fokus

Vill du jobba med Sveriges mest aktuella och roligaste utbildningsform – yrkeshögskolan? Som marknadskoordinator arbetar du med och ansvarar för content marketing, sociala medier och CRM/utskick.

Du arbetar nära både marknadschef och ansvarig för PR och strategisk kommunikation, men har eget ansvar för områden rörande CRM, events och innehåll/content. Till arbetsuppgifterna ingår: bearbetning och uppföljning av nya kontakter, nyhetsbrev och riktade utskick, idéer och initiativ för att få in nya kontakter, projektledning vid events och mässor, arbete med content marketing med allt från att koordinera, producera och sprida till uppföljning av innehåll, styra kommunikation och föra dialoger i sociala medier, viss koordinering av kampanjer och produktioner, ge förslag kring uppslag gällande olika reportage i verksamheten samt andra projekt och arbetsuppgifter som kan förekomma i ett marknadsteam.

Ansvarsområden och processer

  • Framtagning och implementation av content plan
  • Koordinera och producera content
  • Projektledning av mässor och events som branschdagar och rekryteringskvällar
  • Copy till sociala medier, skriva webbtexter, artiklar, inbjudningar och andra texter
  • Bevakning och styrning av kommunikation och dialoger i sociala medier
  • Operativt ansvarig för Nackademins hemsida
  • Säkerställande av korrekt utbildningsinformation i samtliga kanaler
  • Planering av utskick och CRM-arbete

Personliga egenskaper

Som person är du målinriktad och självgående. Du gillar att ta egna initiativ och har inga problem med att bygga relationer och samarbeta med andra personer. Du har en nyfikenhet för innovativ kommunikation och tycker om att lära dig nya saker.

Kvalifikationer

  • Högskole- eller yrkeshögskoleutbildning alt. arbetslivserfarenhet inom marknadsföring och/eller kommunikation med ett par års erfarenhet
  • God förmåga att formulera dig i skrift
  • Grundläggande kunskap och förståelse för CRM
  • Förmåga att vara kreativ, ta egna initiativ och arbeta självständigt
  • Kunskap om och ett starkt intresse för digital marknadsföring och content marketing
  • Erfarenhet av uppföljning av digital marknadsföring t.ex. i Google Analytics
  • Erfarenhet av annonsering i sociala medier är meriterande
  • Kunskap om photoshop, indesign och wordpress samt erfarenhet från att arbeta med utbildningar är meriterande men inget krav.

Anställningsvillkor

Vi erbjuder en tillsvidaretjänst och tillämpar 6 månaders provanställning med 100% sysselsättningsgrad.

Ansökan

Ansök genom att skicka CV och personligt brev till lars.svardling@nackademin.se.

Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten planeras tillsättas under sommaren med start i början av hösten. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi är Nackademin

Nackademin strävar efter mångfald där våra medarbetares och studenters olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. Nackademin är ett utbildningsföretag med fler än 30 yrkeshögskoleutbildningar inom bland annat områden som bygg, IT, kommunikation, elteknik och energi, design samt vård och hälsa. Vi vill genom vår verksamhet vara en aktiv samhällsaktör och jobbar därför kontinuerligt för att kompetensförsörja Sverige genom att tillgodose näringslivets och arbetsmarknadens nuvarande och framtida behov. Nackademin startades för 20 år sedan och utbildar idag ca 1 700 studenter årligen och har ett 1000-tal nätverkande arbetsgivare.