HemNackademin söker en utbildnings- och studentadministratör!
Antagningen

Har du frågor om din ansökan? Vår antagning hjälper dig!

08-466 60 00
antagningen@nackademin.se

Expeditionen

Frågor om allmänna studieärenden och CSN.

08-466 60 00
expeditionen@nackademin.se

Vi som jobbar på Nackademin

Möt personalen på Nackademin

Overlay link

Övrigt

Samarbeten, kompetensutveckling och övriga frågor.

Overlay link

  • Ansök senast 31 dec, 2018
  • Ort Solna

Sök denna tjänst

Nackademin söker en utbildnings- och studentadministratör!

Varje år söker tusentals människor till Nackademins utbildningar. Inför våren söker vi nu en utbildnings- och studentadministratör till vårt administrationsteam! 

Tjänsten

Arbetet innefattar löpande kundservice och kommunikation samt administration kopplat till såväl studenter som utbildningar. I dialog med övriga inom avdelningen tar du fram och implementerar rutiner samt är behjälplig i utvecklingsprojekt och gemensamma event. I rollen som utbildnings- och studentadministratör är du ansiktet utåt för Nackademin och ansvarig för all service och kommunikation som uppstår i mötet med våra olika kunder via telefon, mail och på plats i studentexpeditionen. Du medverkar även till att våra utbildningar genomförs enligt Yh-myndighetens riktlinjer och Nackademins kvalitetskrav. Rapportering sker till administrationskoordinator och utbildningschef som är ytterst ansvarig för området.

Arbetsuppgifter

  • Ansvarig för service och kommunikation i mötet med våra olika kunder via telefon, mail och på plats i Studentexpeditionen
  • Övergripande ansvar för en funktionell och professionell studentexpedition
  • Ansvarig för samtliga studentärenden som kan uppstå: intyg, betygsutdrag, examensbevis, etc.
  • Ansvarig för framtagande och genomförande av rutiner och logistik kring omtentor
  • Ansvarig för framtagande, implementering, dokumentation och (utvärdering) av samtliga externa och interna rutiner som rör arbetet och processerna i studentexpeditionen
  • Ansvarig för diverse inköp samt posthantering
  • Delaktig i administrativa processer
  • Vara behjälplig i att uppdatera information i våra interna system samt på MYh:s Mina sidor

Kvalifikationer

  • Gymnasieexamen och mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift
  • Mycket god datorvana, samt goda kunskaper i Officepaketet (främst Word, Excel och Outlook)
  • Minst 1års erfarenhet från kundservice och/eller kundkontakt alternativt utbildning inom området
  • Förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt
  • Erfarenhet av att arbeta i databaser är meriterande men inget krav

Personliga egenskaper

Vi tror att du som söker till denna tjänst är van att arbeta självständigt och ta ansvar samtidigt som du genuint brinner för mötet med människor och att ge bra service. Vi ser gärna att du är framåt, initiativrik och har en positiv attityd. Då arbetet periodvis kan vara stressigt, är det av största vikt att du känner dig bekväm med att behålla lugnet även i dessa situationer.

Arbetet innebär en hel del administrativa uppgifter, vilket kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett bra sinne för ordning. Vi vill att du känner dig trygg med att arbeta i ett team, samtidigt som du är en öppen person som alltid är redo att stötta där det behövs. Tjänsten innebär många kontakter, både interna och externa, därför ser vi som en förutsättning att du är social och duktig på att samarbeta.

Varaktighet och omfattning

Tjänsten är en visstidsanställning, med tillträde i februari 2019 och avslut i februari 2020.
Löneform: Månadslön

Ansökan

Skicka CV och personligt brev i PDF-format till administrationskoordinator Hawa Kamrudin på hawa.kamrudin@nackademin.se. Skriv ”Utbildnings- och studentadministratör” i ämnesraden.

Eventuella frågor besvaras av Hawa Kamrudin, 0736-823450 eller hawa.kamrudin@nackademin.se. Vi vill ha din ansökan senast den 31 december, men sök gärna så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Nackademin strävar efter mångfald där våra medarbetares och studenters olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten.

Vi är Nackademin

Nackademin strävar efter mångfald där våra medarbetares och studenters olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. Nackademin är ett utbildningsföretag med fler än 30 yrkeshögskoleutbildningar inom bland annat områden som bygg, IT, kommuikation, elteknik, design och hälsa. Vi vill genom vår verksamhet vara en aktiv samhällsaktör och jobbar därför kontinuerligt för att kompetensförsörja Sverige genom att tillgodose näringslivets och arbetsmarknadens nuvarande och framtida behov. Nackademin startades för 20 år sedan och utbildar idag ca 1 500 studenter årligen och har ett 1000-tal nätverkande arbetsgivare.